Когато детето свири, в мозъка му протичат процеси, подобни на формирането на речта
Снимка: Getty
За родителите, които мечтаят активно да попълват речника на детето си, експертите имат новина: музиката стимулира развитието на речта.
Специалистите в областта на детската неврология са сигурни, че уроците по музика имат положителен ефект върху формирането на онези области на мозъка, които отговарят за речта. Затова специалистите препоръчват всеки, който иска да стимулира развитието на речта на детето, да го запише на музикални занимания.
Докато слуша музика, детето изпитва силни емоции, научава се да разпознава звуци и да ги възпроизвежда. В същото време участват няколко области в мозъка, дори тези, които отговарят за способността да се поддържа разговор и да се разпознава адресирана реч.
„И речта, и музиката имат интонации, фрази, паузи, ритъм и темпо“, обаснява Виктория Ефимова пред Gazeta.ru.
Първо, докато слуша музика, детето се научава да улавя разликата между подобни звуци. Това също е важно при формирането на речта. За да произнеде правилно подобни звуци (например "м" и "н"), то трябва да се научи да ги различава.
Второ, за да се научи да говори, то трябва да разбере не само как се произнася звукът, но и да научи как правилно да използва езика, устните и други части на устната кухина.
Снимка: Getty
Свиренето на музикални инструменти има подобен принцип. Детето се научава да възпроизвежда необходимия звук. Затова ранното музикално обучение стимулира развитието на речта.
Експертът отбелязва, че децата, които редовно се занимават с музика, изпреварват връстниците си по отношение на речника, развитието на мисленето и способността да улавят информация с ухо.
Колкото по-често човек използва определени умения, толкова по-силни са невронните връзки, които отговарят за него.
Следователно за деца с нарушения в развитието на речта уроците по музика ще имат терапевтичен ефект.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари